כבל טעינה קיה נירו

    להצעת מחיר על עמדת טעינה השאירו פרטים או חייגו: 077-803-5894

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    קיה נירו הוא רכב חשמלי פופולרי שמשך את תשומת הלב של נהגים מודעים לסביבה ברחבי העולם. אחד ההיבטים המרכזיים של בעלות על רכב חשמלי הוא הבטחת טעינה נכונה, הכוללת את כבל הטעינה המתאים לדגם הרכב הספציפי. לבעלי קיה נירו, הבנת אפשרויות הטעינה הזמינות ובחירת כבל הטעינה המתאים חיונית כדי למקסם את ביצועי הרכב וחווית הנהיגה הכוללת.

    כמה כבלי טעינה תואמים לקיה נירו, והם מגיעים ברמות הספק ומחברים שונים המתאימים למצבי טעינה שונים. כבלי טעינה אלה כוללים מחברים מסוג 2, מטענים 3 פינים, כבלי טעינה CEE, וכן אפשרויות של 32 אמפר ו-16 אמפר. בהתאם להעדפות המשתמש ולנגישות עמדת הטעינה, לכל אחת מהאפשרויות הללו יש את ההטבות והמגבלות שלה.

    תאימות וסוגים

    סוג 1

    כבלי טעינה מסוג 1 אינם נפוצים עבור דגמי קיה נירו. כבלים מסוג זה משמשים בעיקר עם כלי רכב חשמליים בצפון אמריקה, יפן ועוד כמה מדינות. עם זאת, באזורים מסוימים, ייתכן שיידרש מתאם כדי לחבר כבל מסוג 1 לעמדות הטעינה.

    סוג 2

    כבל הטעינה התואם באופן נרחב לקיה נירו הוא כבל מסוג 2. לקיה Niro יש יציאת טעינה מסוג CCS 2 ברכב, שהיא סטנדרטית עבור רוב המכוניות החשמליות המודרניות באיחוד האירופי. יש צורך בכבל טעינה מסוג 2 עד סוג 2, 16A או 32A, כדי להטעין את הרכב.

    בעת טעינת קיה נירו, ישנן רמות טעינה שונות שיש לקחת בחשבון:

    • רמה 1: טעינה באמצעות שקע חשמל רגיל של 230V דורשת בדרך כלל כבל טעינה מסוג 2 עד 3 פינים. כבל זה ידוע גם בתור "מטען ביתי" או "מטען סבתא."
    • רמה 2: רמה זו מושגת בעת שימוש במטען רכב ייעודי, אותו ניתן למצוא בעמדות טעינה ולהתקין בבתים. כבל 7 פינים מסוג 2 משמש לרמת טעינה זו.
    • טעינה מהירה DC ברמה 3: לקיה נירו יש יכולות טעינה מהירה DC עם מחבר CCS, הטעינה בקצב של עד 77 קילוואט (84 קילוואט לדגם 2023). זה מאפשר לנירו להטעין עד 80% קיבולת הסוללה תוך כ-60 דקות.

    חשוב לקהל הישראלי לציין שהמתח והאמפר לטעינת רכב חשמלי עשויים להשתנות בהתאם לתקנים המקומיים ולשקעי החשמל.

    מהירות טעינה וכוח

    קיה נירו זמין הן בדגמי רכב חשמלי והן בדגמי רכב חשמלי היברידי פלאג-אין (PHEV). מהירות הטעינה וההספק משתנים בהתאם לגודל הסוללה של המכונית ולסוג המטען שבו נעשה שימוש.

    עבור קיה נירו EV, בעל קיבולת סוללה גדולה יותר, שימוש במטען 240V רמה 2 יכול לספק טעינה מלאה של 240 מייל תוך פחות מ-10 שעות. מצד שני, הנירו, עם סוללה קטנה יותר, יכול להוסיף 26 מייל תוך כ-2.5 שעות באמצעות אותו מטען ברמה 2.

    ישנן גם אפשרויות טעינה נוספות, כולל מטענים ברמה 1 המשתמשים בשקע חשמלי סטנדרטי ומספקים טעינה איטית יותר. טעינת רמה 1, AC עם תיבת בקרה בתוך הכבלים (ICCB) לוקחת בערך 2.5 ימים (120V) כדי להשלים טעינה מלאה. שימוש במטען AC ברמה 2 עם ציוד לאספקת רכבים חשמליים (EVSE) בהספק של 6.6 קילוואט לוקח בערך 9 שעות ו-35 דקות (7.2 קילוואט) לטעינה מלאה.

    לבסוף, מינוף טעינה מהירה DC עם EVSE של 50kW מאפשר טעינה מהירה יותר. אפשרות זו יכולה לטעון את הסוללה של Niro עד 80% בפרק זמן קצר יותר משמעותית. עם זאת, ראוי לציין ששימוש תכוף בטעינה מהירה DC עשוי להשפיע על הביצועים הכוללים של סוללת המתח הגבוה ועל אורך החיים.

    בבחירת כבל טעינה לקיה נירו, חשוב לבחור בתקע מסוג 2 המתאים. קצב הטעינה המרבי הוא 11kW (3 פאזות 16 אמפר) עבור דגם Niro. הכבל הנכון תלוי בשיטת הטעינה ובתנאי השימוש, לכן חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו בעת בחירת האפשרות הטובה ביותר.

    טיפים למשתמש לטעינה

    כאשר מדובר בטעינת קיה נירו, הבנת האפשרויות הזמינות מבטיחה טעינה יעילה ובטוחה. בחלק זה, מספר טיפים מעשיים כדי להפיק את המרב מתהליך הטעינה של הרכב.

    היבט חיוני אחד הוא ההחלטה איזה סוג טעינה הוא הטוב ביותר לשימוש יומיומי. טעינת רמה 2 (AC), תוך שימוש בעמדת טעינה ביתית או ציבורית, מומלצת מכיוון שהיא שומרת על מצב סוללת המתח הגבוה במצב אופטימלי. כדי לשמר עוד יותר את הסוללה, מומלץ לטעון אותה עד 80% ולהימנע משימוש בטעינה מהירה DC בתדירות גבוהה מדי.

    טיפ חיוני נוסף הוא לבחור את כבל הטעינה הנכון. לקיה נירו נדרש מחבר Type 2, שהוא הכבל הנפוץ ביותר לטעינת רכבים בישראל. כבל הטעינה צריך להתאים לדירוג ההספק של עמדת הטעינה ושל הרכב. אמנם שימוש בכבל בעל דירוג נמוך יותר עשוי להיראות מפתה, אך הוא עלול להוביל לזמני טעינה ארוכים או אפילו לפגוע ברכיבי הטעינה של הרכב.

    בטיחות תמיד צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בעת טיפול בכבלי טעינה. טיפול נאות כולל בדיקת הכבל לאיתור נזק לפני השימוש, אחסונו במקום נקי ויבש והימנעות מטמפרטורות קיצוניות. כמו כן, חיוני לנתק את כבל הטעינה תוך 10 שניות לאחר סיום הטעינה, מכיוון שהשארתו מחוברת עלולה לגרום לצריכת חשמל מיותרת.

    כותבת המאמר: מיכל קינן

    חובבת טבע ומסוקרנת טכנולוגית

    היי, אני מיכל. כבת לדור שלישי של בני קיבוץ, החיבור שלי לטבע הוא מבטן ולידה. הפעילות שלי באתר אקו פאוור היא מתוך אג׳נדה אמיתית לקדם את נושא איכות הסביבה (וכמובן גם מתוך חיבה לטכנולוגיה וחדשנות). מוזמנים לקרוא עוד עלינו.

    התקשרו: 077-803-5894