סוללה ניידת לרכב חשמלי

כלי רכב חשמליים גדלו באופן משמעותי בפופולריותם בשל האופי הידידותי לסביבה וההתקדמות הטכנולוגית שלהם. עם זאת, אחד החששות העיקריים בקרב נהגים הוא חרדת טווח, או הפחד שכוח הסוללה נגמר לפני הגעה ליעד או לעמדת טעינה. כדי לטפל בבעיה זו, חברות פיתחו פתרונות סוללה ניידים כדי לאפשר טעינת רכב תוך כדי תנועה.

בנקי כוח ניידים לרכבים חשמליים מספקים לנהגי רכבי רכב שכבה נוספת של נוחות ושקט נפשי. ניתן לשאת את המכשירים השימושיים הללו בקלות במכונית או לאחסן אותם בתא המטען, מוכנים לשימוש בעת הצורך. הם למעשה מתפקדים כמארזי סוללות בקנה מידה גדול, בדומה לאלו המשמשות לטעינת טלפונים ניידים, אך תוכננו במיוחד עבור רכב חשמלי.

סוגי סוללות ניידות לכלי רכב חשמליים

סוללות ליתיום-יון

סוללות ליתיום-יון הן בחירה פופולרית עבור סוללות ניידות בכלי רכב חשמליים. יש להם צפיפות אנרגיה גבוהה, מה שאומר שהם יכולים לאחסן כמות גדולה של אנרגיה באריזה קטנה יחסית וקלת משקל. זה הופך אותם לאידיאליים עבור רכבים חשמלי, מכיוון שהם עוזרים להרחיב את טווח הנסיעה של הרכב מבלי להוסיף משקל רב מדי. בנוסף, לסוללות ליתיום-יון יש תוחלת חיים ארוכה וניתן לטעון ולפרוק אותן פעמים רבות לפני שהביצועים שלהן מתחילים להתדרדר.

יתרונות:

  • צפיפות אנרגיה גבוהה
  • תוחלת חיים ארוכה
  • קל משקל
  • טעינה מהירה יותר

סוללות במצב מוצק

סוללות במצב מוצק הן טכנולוגיה מתפתחת שיש לה פוטנציאל לשפר משמעותית את הביצועים של סוללות ניידות. בניגוד לסוללות ליתיום-יון, המשתמשות באלקטרוליט נוזלי, סוללות במצב מוצק משתמשות באלקטרוליט מוצק. זה הופך אותם לבטוחים יותר, מכיוון שהם פחות מועדים לדליפה ולבריחה תרמית, מה שעלול להוביל לשריפות סוללות. סוללות במצב מוצק מציעות גם צפיפות אנרגיה גבוהה יותר וזמני טעינה מהירים יותר.

יתרונות:

  • בטוח יותר בגלל אלקטרוליט מוצק
  • צפיפות אנרגיה גבוהה יותר מאשר סוללות ליתיום-יון
  • יכולות טעינה מהירה

סוללות ניקל-מתכת הידריד

סוללות ניקל-מטאל הידריד (NiMH) היו פעם הבחירה העיקרית עבור סוללות ניידות בכלי רכב חשמליים. הם מציעים כמה יתרונות על פני סוללות עופרת חומצה מסורתיות, כגון צפיפות אנרגיה מוגברת ותוחלת חיים ארוכה יותר. עם זאת, הן הוחלפו ברובן על ידי סוללות ליתיום-יון בשנים האחרונות בשל הביצועים המעולים של האחרונה. סוללות NiMH עדיין נמצאות בשימוש ביישומים מסוימים, אך הפופולריות שלהן ירדה לנוכח טכנולוגיית הסוללה המתקדמת.

יתרונות:

  • צפיפות אנרגיה גבוהה יותר מאשר סוללות חומצת עופרת
  • אורך חיים ארוך יותר מאשר סוללות עופרת
  • ידידותי יותר לסביבה

טכנולוגיות טעינה

טעינת רכב חשמלי משתמשת בטכנולוגיות שונות כדי לספק אנרגיה למצבר הרכב. הגורמים העיקריים המשפיעים על שיטות הטעינה הללו הם מקור הכוח הזמין, מהירות הטעינה ותאימות עם דגמי רכב שונים. חלק זה ידון בקצרה בשלוש טכנולוגיות הטעינה העיקריות: טעינה ברמה 1, טעינה ברמה 2 וטעינה מהירה DC.

טעינה ברמה 1

רמה 1 טעינה משתמשת בשקע AC רגיל של 120 וולט, שנמצא בדרך כלל בבנייני מגורים. זוהי אפשרות הטעינה הבסיסית והנגישה ביותר, מה שהופך את זה לבעלי רכבי רכב נוחים להטעין את רכביהם בבית או במקומות ציבוריים שונים. עם זאת, מהירות הטעינה היא האיטית ביותר מבין שלוש הטכנולוגיות העיקריות, ומספקת בדרך כלל טווח של 4-6 קילומטרים לשעה של טעינה. טעינה ברמה 1 מתאימה ביותר עבור רכבי EV בקיבולת סוללה קטנה או לטעינת לילה כאשר זמן טעינה ממושך אינו מהווה בעיה.

טעינה ברמה 2

טעינה ברמה 2 פועלת על מתח AC של 240 וולט, שנמצאת לעתים קרובות במקומות מסחריים ובעמדות טעינה ייעודיות לרכב. שיטה זו מספקת טעינה מהירה יותר בהשוואה לרמה 1, המציעה טווח של בין 20-40 קילומטרים לשעה של טעינה. משקי בית רבים עם רכבים חשמליים שוקלים להתקין מטען ברמה 2 בשל היעילות המוגברת שלו ויכולות הטעינה המהירה יותר שלו. טעינה ברמה 2 תואמת לרוב כלי הרכב ההיברידיים החשמליים והפלאג-אין ונשארת אחת האפשרויות הפופולריות ביותר עבור עמדות טעינה ביתיות וציבוריות.

טעינה מהירה DC

טעינה מהירה DC, הידועה גם בשם טעינה ברמה 3, היא אפשרות הטעינה המהירה ביותר הזמינה עבור כלי רכב חשמליים. באמצעות כוח זרם ישר (DC) ומטענים במתח גבוה, שיטה זו יכולה לספק טווח של 100-200 קילומטרים לכל 30 דקות טעינה, אם כי קצבי הטעינה יכולים להשתנות בהתאם למטען הספציפי ולתאימות הרכב. עמדות טעינה מהירה של DC ממוקמות לרוב בסמוך לכבישים מהירים או לצירי תנועה ראשיים, מכיוון שהן מספקות אפשרות מהירה ונוחה לנהגי רכבי רכב למרחקים ארוכים. עם זאת, לא כל רכבי החשמל תואמים לטכנולוגיה זו, ושימוש תכוף בטעינה מהירה עשוי להשפיע על אורך חיי הסוללה.

הרחבת קיבולת וטווח

קיבולת סוללה

סוללות ניידות לרכבים חשמליים מגיעות בקיבולת שונות, הנמדדת בקילווואט-שעה (קוט"ש). סוללה בעלת קיבולת גבוהה יותר אוגרת יותר אנרגיה, ומאפשרת טווח נסיעה מורחב לפני הצורך בטעינה. סוללות ניידות קטנות יותר, אשר נוטות להיות זולות יותר, עשויות לספק לכל מקום בין 20 ל-40 מיילים של טווח נוסף. מצד שני, סוללות עם קיבולת גדולה יותר יכולות להציע טווח עוד יותר מורחב, בהתאם לדגם הרכב ותנאי הנהיגה.

השפעה על טווח הרכב

סוללה ניידת יכולה להשפיע באופן משמעותי על הטווח של רכב חשמלי על ידי מתן כוח נוסף בעת הצורך. זה חשוב במיוחד עבור נהגים שמבצעים נסיעות ארוכות או מתמודדים עם גישה מוגבלת לעמדות טעינה במהלך נסיעתם.

לדוגמה, שימוש בסוללה ניידת המציעה טווח נוסף של 20 עד 40 מיילים יכול לעזור לגשר על הפער בין נקודות הטעינה עבור משתמשי רכב חשמלי רבים, ולהפחית את הסיכוי שייגמר הכוח במהלך הנסיעה. בדרך כלל לוקח 30 עד 60 דקות להעביר את הטעינה הזו למצבר הרכב באמצעות כבל סטנדרטי מסוג 2.

עם זאת, חשוב לציין שהרחבת הטווח בפועל שמציעה סוללה ניידת תהיה תלויה בגורמים כמו גודל הסוללה של הרכב, היעילות ותנאי הנהיגה. בנוסף, הנהגים חייבים לשקול את המשקל המוסף של הסוללה הניידת ואת ההשפעה הפוטנציאלית שלה על היעילות הכוללת של הרכב.

התקשרו: 077-803-5894