כמה אמפר צריך כדי להטעין רכב חשמלי?

ככל שרכבים חשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר, בעלים פוטנציאליים תוהים לעתים קרובות לגבי דרישות הטעינה הספציפיות לרכבים החדשים שלהם. שאלה נפוצה אחת היא כמה אמפר נדרשים כדי לטעון כראוי מכונית חשמלית. הבנת רמות הטעינה השונות והאמפרז' הנדרש היא חיונית למי שמחפש להתקין עמדת טעינה ביתית או לעשות שימוש בתשתית טעינה ציבורית.

רוב כלי הרכב החשמליים בשוק כיום יכולים לקבל בין 40 ל-48 אמפר בזמן טעינה ממקור רמה 2, 240 וולט, המומלץ ביותר עבור התקנות ביתיות. עם זאת, אפשרויות אמפר נמוך יותר, כמו שקע 120 וולט (15 אמפר) סטנדרטי, המכונה גם טעינה ברמה 1, זמינות למי שאינו זקוק לטעינה מהירה. בדרך כלל, זרם גבוה יותר מאפשר טעינה מהירה יותר, אך עשוי לחייב חיווט ומפסקי חשמל יקרים יותר.

יסודות טעינת רכב חשמלי

רכבים חשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר, והכרחי להבין כיצד הם נטענים. סעיף זה מכסה את היסודות של טעינת רכב חשמלי, כולל רמות טעינה, מהירויות טעינה וסוגי מחברים.

רמות טעינה

ישנן שלוש רמות עיקריות של טעינת רכב:

  1. רמה 1: חיבור כבל הטעינה לשקע סטנדרטי של 120 וולט. זוהי שיטת הטעינה האיטית ביותר, אך היא תואמת לרוב שקעי הבית.
  2. רמה 2: שימוש במעגל ייעודי של 240 וולט לטעינה מהירה יותר. משמש בדרך כלל עבור מגורים, מקום עבודה ועמדות טעינה ציבוריות.
  3. רמה 3 (טעינה מהירה DC): מציעה את מהירות הטעינה המהירה ביותר. הוא זמין בעיקר בעמדות טעינה ציבוריות ואינו משמש בדרך כלל לטעינה למגורים.

מהירויות טעינה

מהירות הטעינה תלויה במתח ובאמפר של מקור הכוח. להלן השוואה קצרה:

  • רמה 1 (120V) נמשכת מספר שעות עד מעל יממה לטעינה מלאה, בהתאם לגודל הסוללה של הרכב. הוא מספק קצב טעינה של עד 1.9 קילוואט.
  • רמה 2 (240V) יכולה לטעון את הרכב במלואו תוך מספר שעות בלבד. הוא מציע קצב טעינה בין 3.3 קילוואט ל-19.2 קילוואט, תלוי בעוצמת הזרם.
  • רמה 3 (טעינה מהירה DC) יכולה לטעון את רוב מכשירי החשמל לקיבולת של 80% תוך 30 דקות עד שעה. הוא מספק קצב טעינה שנע בין 50 קילוואט ליותר מ-350 קילוואט.

מחברי טעינה

ישנם מחברים שונים זמינים לטעינת רכב, בהתאם ליצרן ולדגם של הרכב. חלק מהמחברים הנפוצים ביותר כוללים:

  • J1772 (סוג 1): מחבר סטנדרטי לטעינה ברמה 1 ורמה 2 בארצות הברית. זה תואם לרוב כלי הרכב החשמליים.
  • CCS (מערכת טעינה משולבת): מחבר התומך בטעינה מהירה של רמה 2 AC ורמה 3 DC. הוא נמצא בשימוש נרחב על ידי יצרניות רכב אמריקאיות ואירופיות.
  • CHAdeMO: מחבר המשמש בעיקר לטעינה מהירה DC על ידי יצרניות רכב יפניות כגון ניסאן ומיצובישי.
  • Tesla: מחברים קנייניים המשמשים אך ורק לרכבי Tesla, תואמים לטעינה של רמות 1, 2 ו-3.

הכרת היסודות של רמות הטעינה, המהירויות והמחברים של הרכב יעזור לבעלי רכב ולמשתמשים פוטנציאליים לקבל החלטה מושכלת לגבי תשתית הטעינה הדרושה לתמיכה ברכב שבחרו.

דרישות אמפר

קיבולת סוללה

כאשר קובעים את האמפראז' הדרוש לטעינת רכב חשמלי, חשוב לקחת בחשבון את קיבולת הסוללה של המכונית. לכלי רכב חשמליים שונים יש גדלי סוללה ייחודיים, הנמדדים בקילווואט-שעה (קוט"ש). היכולות הללו ישפיעו על כמה אמפר נדרשים לטעינה יעילה. שימו לב כי קיבולת סוללה גבוהה יותר עשויה לדרוש זרם גבוה יותר לטעינה, בהתאם ליכולות הרכב ולמערכת הטעינה.

יעילות טעינה

מכוניות חשמליות כוללות מטענים מובנים, אשר נועדו לקבל כמויות שונות של כוח טעינה. מטענים אלה מקבלים בדרך כלל עד 16 עד 32 אמפר של הספק, אך במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בהספק גבוה יותר. חיוני לבחור עמדת טעינה שתתאים ליכולות המטען המשולב של הרכב החשמלי ולמגבלות קבלת הכוח של המכונית. לדוגמה, אם מכונית חשמלית יכולה לקבל רק 30 אמפר, שימוש בעמדת טעינה של 40 אמפר לא יביא לזמני טעינה מהירים יותר.

מגבלות זמן

משך הזמן שלוקח לטעון רכב חשמלי יכול גם להשפיע על דרישות האמפר לעמדת טעינה. למי שזקוק לזמני טעינה מהירים יותר, עמדות אמפר גבוה יותר עשויות להיות הפתרון. חשוב לזכור שטעינת אמפר גבוהה יותר תועיל רק אם רכב חשמלי יכול לקבל את האמפראז' הנוסף. כדי להבטיח טעינה יעילה, בחר עמדת טעינה המתאימה למגבלות הספק של המכונית החשמלית ולזמן הטעינה הרצוי.

גורמים המשפיעים על צרכי האמפר

כאשר בוחנים את הזרם הנדרש לטעינת רכב חשמלי, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. שניים מהגורמים החשובים ביותר הם טמפרטורת הסביבה ומצב הטעינה של מצבר הרכב.

טמפרטורת סביבה

הטמפרטורה של הסביבה הסובבת יכולה להשפיע רבות על האמפר הדרוש לטעינת רכב חשמלי. הטעינה בדרך כלל איטית יותר בטמפרטורות קרות יותר, בעוד שטמפרטורות חמות יותר יכולות להקל על טעינה מהירה יותר. בשל רגישות הטמפרטורה של סוללות, עמדות טעינה וכלי רכב משלבים לרוב מערכות ניהול תרמיות כדי לייעל את מהירות הטעינה ולמנוע נזק לסוללה.

בטמפרטורות קרות יותר, חשוב לבחור עמדת טעינה בעלת אמפר גבוה יותר. זרם גבוה יותר יכול לעזור לפצות על קצב הטעינה האיטי יותר הנגרם על ידי טמפרטורות נמוכות ולשפר את יעילות הטעינה הכוללת.

מצב טעינה

מצב הטעינה של הסוללה של רכב חשמלי משפיע גם על דרישות הזרם בעת הטעינה. כאשר הסוללה כמעט ריקה, היא יכולה לקבל זרם גבוה יותר לטעינה מהירה יותר. עם זאת, כשהסוללה מתמלאת, יש להפחית את האמפר כדי למנוע נזק לסוללה.

מערכת ניהול הסוללות של הרכב מטפלת בדרך כלל בתהליך זה, ומבטיחה שהאמפרז' הנכון מסופק כאשר מצב הטעינה משתנה. כתוצאה מכך, עמדות טעינה עם יכולות זרם גבוהות יותר יכולות לספק זמני טעינה מהירים יותר בשלבים הראשונים של טעינת הסוללה.

התקשרו: 077-803-5894