הטענת רכב פלאג אין: המידע המלא

כשזה מגיע לרכבים עם פלאג-אין, אחד החששות העיקריים של בעלים פוטנציאליים מתמודדים לעתים קרובות עם עניין הטעינה. בעוד שחלק מהאנשים עשויים לתהות אם הם צריכים להטעין רכבים כאלה בכלל, חשוב להבין את ההבדלים בין סוגי הרכבים החשמליים וכיצד הם משתמשים בטעינה.

רכבי פלאג-אין היברידיים וכלי רכב חשמליים לחלוטין הן שתי הקטגוריות העיקריות בשוק הרכב החשמלי. פלאג אין, כפי שהשם מרמז, משלבים מנוע בנזין עם מנוע חשמלי, ומאפשרים למכונית לפעול על חשמל בחלק מטווח הנסיעה שלה ולעבור למנוע בנזין בעת הצורך. המשמעות היא שבעוד שניתן להטעין פלאגהאין כדי להרחיב את הטווח החשמלי שלהם, הם לא חייבים להיות זאת אם הגישה לתשתית הטעינה מוגבלת.

יסודות הטעינה

טעינה ביתית

עבור כלי רכב חשמליים עם פלאג-אין, טעינה ביתית היא בדרך כלל האפשרות הנוחה והחסכונית ביותר לחידוש הסוללה. שתי רמות עיקריות של טעינה ביתית זמינות:

  • רמה 1: זה כולל שימוש בכבל הטעינה הסטנדרטי שמגיע עם הרכב, שיכול להתחבר לכל שקע 120 וולט מוארק כהלכה. עם זאת, שיטה זו מציעה את מהירות הטעינה האיטית ביותר ועשויה להימשך זמן רב יותר לטעינה מלאה של הרכב.
  • רמה 2: שדרוג למטען ברמה 2 דורש שקע 240 וולט וציוד מתאים לאספקת רכב חשמלי. אפשרות זו מפחיתה את זמני הטעינה והיא אידיאלית עבור אלה שנוסעים למרחקים גדולים יותר או רוצים פתרון טעינה ביתי מהיר יותר.

בישראל, המתח והאמפר של שקעי חשמל סטנדרטיים עשויים להיות שונים. ודא התקנה נכונה של ציוד טעינה על ידי התייעצות עם חשמלאי או ספק אנרגיה מקומי.

טעינה ציבורית

עמדות טעינה ציבוריות מציעות אלטרנטיבה נוספת לטעינת רכבים עם פלאג-אין, במיוחד בנסיעה למרחקים ארוכים. עמדות אלו מספקות בדרך כלל אפשרויות טעינה ברמה 2 או רמה 3 (הידועה גם כ-DC Fast Charging).

  • רמה 2: רוב עמדות הטעינה הציבוריות מספקות טעינה ברמה 2. בדומה למטענים ביתיים ברמה 2, עמדות אלה משתמשות בשקע 240 וולט והן בדרך כלל מהירות יותר מעמדות ברמה 1.
  • רמה 3: המכונה גם טעינה מהירה DC, עמדות רמה 3 מקצרות משמעותית את זמן הטעינה בהשוואה לעמדות רמה 1 ורמה 2. עם זאת, לא כל ה-PEV תואמים לטעינה ברמה 3, ולכן חיוני לבדוק את יכולות הרכב לפני השימוש באפשרות זו.

ניתן למצוא עמדות טעינה ציבוריות במקומות שונים כגון מרכזי קניות, חניונים ועמדות מנוחה. חלק מהעמדות עשויות לדרוש תשלום, בעוד שאחרות הן חופשיות לשימוש. כדי למצוא עמדות טעינה ציבוריות בישראל, השתמש בכלים מקוונים או ביישומי סמארטפון המפרטים את מיקומי הטעינה הסמוכים ומספקים מידע על מהירויות טעינה, תאימות ועמלות.

הבנת זמן הטעינה

טעינת AC

בעת טעינת רכב עם פלאג-אין, טעינת AC היא השיטה הנפוצה ביותר. זה כרוך בשימוש בשקע חשמל רגיל לטעינת המצבר של הרכב. זמן הטעינה עבור טעינת AC משתנה בהתאם למספר גורמים כגון גודל הסוללה של הרכב ורמת הטעינה בשימוש.

ישנן שתי רמות עיקריות של טעינת AC:

  1. רמה 1: רמה זו משתמשת בשקע חשמל ביתי סטנדרטי של 120 וולט ויכולה להוסיף כ-3-5 מיילים של טווח לשעה. זה מתאים לאנשים שנוהגים 30 עד 40 מייל ביום ודורשים רק הטעינה של הסוללה שלהם. עם זאת, ייתכן שהוא לא יהיה אידיאלי לנסיעות ארוכות יותר או לטעינה מלאה של הסוללה כשהיא ריקה, מכיוון שזה יכול לקחת יותר מ-40 שעות במקרים מסוימים.
  2. רמה 2: טעינה ברמה 2 משתמשת בעמדת טעינה ייעודית של 240 וולט והיא נמצאת לעתים קרובות בשקעי טעינה ציבוריים. זה יכול לספק טעינה מהירה יותר בהשוואה לרמה 1, מה שמאפשר לרכב חשמלי לטווח 250 מייל עם סוללה ריקה להיטען במלואו תוך כ-12.5 שעות. זה הופך אותו למתאים יותר לנסיעות ארוכות יותר וטעינה מהירה יותר בעת הצורך.

טעינה מהירה DC

טעינה מהירה DC היא שיטת טעינה מתקדמת ומהירה יותר עבור כלי רכב עם פלאג-אין. זה כולל המרת מתח AC ל-DC ישירות, מה שמאפשר לסוללת הרכב להיטען בקצב מהיר בהרבה בהשוואה לטעינת AC. עמדות טעינה מהירה DC נמצאות בדרך כלל בעמדות טעינה ציבוריות ולאורך כבישים מהירים, מה שהופך אותן לשימושיות לנסיעות ארוכות בכביש.

סוגים שונים של תקני טעינה מהירה DC זמינים, אך אחד הנפוצים ביותר הוא CCS (Combined Charging System). מערכת זו יכולה לספק דחיפה משמעותית במהירות הטעינה, מה שמאפשר לחלק מהמכוניות החשמליות להגיע לעד 80% מקיבולת הסוללה שלהם תוך 20 דקות בלבד. עם זאת, חשוב לציין שזמן הטעינה הספציפי עשוי להשתנות בהתאם ליצרן הרכב, הדגם וגודל הסוללה.

גורמים המשפיעים על צרכי הטעינה

הרגלי נהיגה

הרגלי נהיגה אישיים יכולים למלא תפקיד משמעותי בקביעה באיזו תדירות יש לטעון רכב עם פלאג-אין. נסיעות קצרות תכופות, נסיעה בעצירה ונסיעה ונהיגה במהירות גבוהה עלולות להשפיע על הטווח הכולל של הרכב, ולהגביר את הצורך בטעינה. מצד שני, נהיגה זהירה ושמרנית יכולה לעזור להרחיב את הטווח ולהפחית את תדירות הטעינה.

קיבולת סוללה

קיבולת הסוללה של רכב פלאג-אין היא גורם מכריע נוסף המשפיע על צורכי הטעינה. כלי רכב המצוידים בחבילות סוללות גדולות יותר יכולים לאגור יותר אנרגיה, ולעתים קרובות מתורגמים לטווח נסיעה ארוך יותר וטעינה פחות תכופה. לעומת זאת, סוללות קטנות יותר עשויות לדרוש טעינה סדירה יותר. יתרה מכך, גיל הסוללה ומצבה הבריאותי יכולים גם להשפיע על הקיבולת שלה, כאשר סוללות ישנות יותר ומושפלות מחזיקות בדרך כלל פחות טעינה בהשוואה לסוללה חדשה.

תנאי מזג האוויר

לבסוף, תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע רבות על צורכי הטעינה של הרכב המתחבר. טמפרטורות קיצוניות, הן חמות והן קרות, יכולות להפחית את יעילות הסוללה, ולהוביל לירידה בטווח הנסיעה. בנוסף, שימוש במערכות בקרת אקלים כגון חימום או מיזוג אוויר עשוי גם לצרוך יותר אנרגיה, מה שעלול להגביר את הצורך בטעינה תכופה יותר.

התקשרו: 077-803-5894