כבל סבתא לרכב חשמלי

    להצעת מחיר על עמדת טעינה השאירו פרטים או חייגו: 077-803-5894

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים עוררה עניין גובר בפתרונות טעינה ביתיים. עבור בעלי רכב חשמלי רבים, נוחות ופשטות הם בראש סדר העדיפויות, וטעינת המכונית שלהם בשקע ביתי סטנדרטי היא אפשרות אטרקטיבית. במאמר זה, אנו בוחנים את ההיתכנות של שימוש בשקע רגיל לטעינת רכבים חשמליים ואת הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פתרון זה.

    שקע ביתי רגיל, בדרך כלל שקע 110 וולט או 120 וולט, תואם לציוד טעינה ברמה 1 שמסופק על ידי רוב יצרני הרכב החשמליים. בעוד ששיטה זו מציעה את היתרון בכך שאינה דורשת תשתית או ציוד נוספים, הפשרה היא קצב טעינה איטי יחסית. טעינה ברמה 1 מספקת כארבעה עד חמישה מיילים של טווח לשעה טעינה, מה שהופך אותו למתאים יותר לטעינת לילה או לכלי רכב עם קיבולת סוללה קטנה יותר.

    יסודות הטעינה

    טעינה ברמה 1

    טעינה ברמה 1 משתמשת בשקע ביתי סטנדרטי של 110 או 120 וולט. שיטה זו מגיעה עם כל כלי הרכב החשמליים בייצור המוני וכוללת חיבור של כבל ציוד אספקת הרכב החשמלי (EVSE) ליציאת הטעינה של הרכב ותקע מוארק, בדומה לרוב מוצרי האלקטרוניקה בבית. למרות שהטעינה ברמה 1 זמינה בכל העולם, יש לה חסרון משמעותי: היא איטית. צפו להוסיף כארבעה עד חמישה מיילים של טווח לשעה טעינה. שיטה זו מתאימה למי שנוהג רק למרחקים קצרים ויש לו מספיק זמן לטעינת לילה.

    טעינה ברמה 2

    בעוד שהטעינה ברמה 1 מסתמכת על שקעים ביתיים סטנדרטיים, טעינה ברמה 2 דורשת מעגל ייעודי של 240 וולט. שיטה מתקדמת זו מפחיתה משמעותית את זמן הטעינה – לעתים קרובות מקצצת אותו בחצי בהשוואה לרמה 1. נהגים שנוסעים לעיתים קרובות למרחקים ארוכים יותר או זקוקים לזמני טעינה מהירים יותר יכולים לשקול לשדרג לטעינה ברמה 2 בבית. עם זאת, הדבר כרוך בעלות התקנה גבוהה יותר וייתכן שתדרוש סיוע מקצועי.

    כדי להקל על הבנת המידע, להלן השוואה בין טעינה ברמה 1 ורמה 2:

    טעינה ברמה 1

    • מתח: 110 או 120 וולט
    • נוסף טווח לשעה: 4 עד 5 מיילים
    • מתאים ל: מרחקים קצרים וטעינת לילה

    רמה 2 טעינה

    • מתח: 240 וולט
    • זמן טעינה מהיר יותר בהשוואה לרמה 1
    • מתאים ל: מרחקים ארוכים יותר וצרכי טעינה מהירים יותר

    בין אם בוחרים בטעינה ברמה 1 או רמה 2, בעלי רכבים חשמליים צריכים לשים לב להבדלים ולבחור בשיטה המתאימה ביותר להרגלי הנהיגה והצרכים שלהם.

    בחירת כבל הטעינה הנכון

    אורך כבל

    כאשר בוחרים כבל טעינה לרכב חשמלי, חיוני לקחת בחשבון את אורך הכבל. זה צריך להיות ארוך מספיק כדי להגיע מעמדת הטעינה לרכב, גם אם המכונית חונה במקומות שונים. בדרך כלל, כבלים יכולים לנוע בין 3 מטר (10 רגל) ל-8 מטר (26 רגל). כבלים קצרים יותר הם ניידים יותר וקלים יותר לאחסון, אך ייתכן שהם לא יגיעו לרכב אם מקום החניה רחוק. מצד שני, כבלים ארוכים יותר מציעים גמישות רבה יותר אך יכולים להיות קשים יותר לניהול.

    תאימות כבלים

    כדי להטעין רכב חשמלי באמצעות שקע ביתי רגיל, נדרשת יחידת טעינה ברמה 1. מטענים אלה תואמים לשקעי 110 וולט ומספקים טווח של כ-4 עד 5 מיילים לשעה טעינה. על כבל הטעינה להיות משולב התקן בקרה והגנה, המבטיח טעינה בטוחה. קצוות הכבל קובעים את התאימות עם רכב חשמלי ושקעים ביתיים. להלן פירוט של סוגי כבלים:

    • סוג 1: בשימוש נפוץ בצפון אמריקה ובכמה כלי רכב אסייתיים. מתחבר לשקע ביתי בקצה אחד ולמכשיר החשמל בקצה השני.
    • סוג 2: בשימוש נרחב באירופה אך תואם גם לרכבים מסוימים מצפון אמריקה ואסיה. מתאמים מסוימים מאפשרים חיבור סוג 2 לשקעים ביתיים סטנדרטיים.
    • סוג 3: נמצא בחלק מכלי רכב אירופיים ישנים יותר; לא נפוץ בדגמים חדשים יותר.

    בעת בחירת כבל טעינה, הקפד לבדוק את תאימות יציאת הטעינה של הרכב ולבחור את סוג הכבל בהתאם. בנוסף, זכור שתקנות מקומיות מסוימות עשויות להגביל את ההספק המרבי של הכבל, ולשנות את זמן הטעינה. כדי להבטיח תאימות ובטיחות, עיין תמיד בהמלצות היצרן ובהנחיות המקומיות.

    אפשרויות שדרוג

    מערכות טעינה חכמות

    אחת האפשרויות לשדרוג מערך טעינת רכב חשמלי בבית היא השקעה במערכת טעינה חכמה. מערכות אלו לא רק טוענות רכב חשמלי באמצעות שקע ביתי רגיל אלא גם מציעות תכונות נוספות לשיפור חווית המשתמש. כמה מהיתרונות כוללים:

    • קישוריות Wi-Fi: מאפשרת ניטור ושליטה מרחוק על תהליך הטעינה.
    • ניטור אנרגיה: עקוב אחר היסטוריית השימוש וצריכת האנרגיה.
    • טעינה מתוזמנת: הגדר זמני טעינה ספציפיים, תוך ניצול תעריפי חשמל נמוכים יותר בשעות השפל.
    • ניידות: חלק מהמטענים החכמים ניתנים לניתוק בקלות ולהזזה, ומציעים גמישות רבה יותר.

    על ידי שדרוג למערכת טעינה חכמה, בעלי רכב יכולים למקסם את היעילות והנוחות בשגרת הטעינה היומיומית שלהם.

    שדרוג טעינה מהירה

    אפשרות נוספת היא לשפר את מהירות הטעינה על ידי התקנת עמדת טעינה ברמה 2. שדרוג זה יכול להפחית משמעותית את זמן הטעינה, מה שהופך אותו לנוח יותר עבור המשתמש. העמדה ברמה 2 דורשת שירות חשמל 240V ועשויה להיות כרוכה בעלויות התקנה נוספות. כמה נקודות שיש לקחת בחשבון בעת שדרוג למטען ברמה 2 כוללות:

    • עלויות התקנה: חיווט למערכת ברמה 2 בבתים צמודי קרקע נע בדרך כלל בין ₪1,615 – ₪4,845, כאשר עמדת הטעינה פועלת בתוספת ₪1,292 -₪6,460.
    • מהירות טעינה: מטענים ברמה 2 יכולים לספק כ-40 קילומטרים של טווח לשעת טעינה, בהשוואה ל-6 קילומטרים בלבד משקע 120V רגיל.
    • תאימות: ודא שעמדת הטעינה הנבחרה ברמה 2 תואמת לדגם הרכב הספציפי.

    שדרוג לטעינה ברמה 2 מציע יתרונות משמעותיים מבחינת מהירות ונוחות; עם זאת, יש לשקול עלויות ותאימות לפני ביצוע המעבר.

    כותבת המאמר: מיכל קינן

    חובבת טבע ומסוקרנת טכנולוגית

    היי, אני מיכל. כבת לדור שלישי של בני קיבוץ, החיבור שלי לטבע הוא מבטן ולידה. הפעילות שלי באתר אקו פאוור היא מתוך אג׳נדה אמיתית לקדם את נושא איכות הסביבה (וכמובן גם מתוך חיבה לטכנולוגיה וחדשנות). מוזמנים לקרוא עוד עלינו.

    התקשרו: 077-803-5894